January 3, 2012

Registration for Form 2, 3 & 5 - 3 Jan 2012

- ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH -

Buat makluman semua terutama kepada  Tingkatan 2, 3 & 5 2012 yang bakal mendaftar pada esok hari adalah seperti yang berikut.

Pakaian : 1 ) Lelaki Muslim - Baju Melayu beserta sampin dan songkok.
Lelaki Non Muslim - Baju Batik Maktab
2 ) Puteri - Baju Batik Maktab
Waktu Pendaftaran :  9.30 a.m - 2.00 p.m

Surah Al Baqarah, verse 286 ;
" Allah burdens not a person beyond his scope. He gets reward for that ( good ) which he has earned, and he is punished for that ( evil ) which he has earned. " Our Lord ! Punish us not if we forget or fall into error "

means .. :D

 " Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang di usahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. "

Dalam apa-apa jua dugaan, cabaran dan bentuknya yang kita hadapi, walau susah, walau payah mana pun, itulah pengorbanan dalam memperoleh kejayaan. Kejayaan tidak datang bergolek, mesti ada pengorbanan. Jadi, terima semua ujian yang Allah turunkan kerana apa jua bentuk ujian yang Allah bagi, bukanlah menyusahkan tapi He will reward us for the challenges we face. Apa jua yang Allah turunkan, demi kebaikan hmanusia itu sendiri :D wallahualam, may you pursue your 2012 with glory and success, amiin (:

" Yang baik itu datang daripada Allah, yang buruk dan tidakkesempurnaan itu datang daripada kelemahan diri kita sendiri "






 Students Representative Council 2011 / 2012

No comments: